Kjøpsvilkår

LEVERING

Levering/Frakt

Vi har fri frakt på alle ordre over kr. 3000,-. Er ordren under kr. 2.999,- tilkommer frakt.

Vi samarbeider med Bring og tilbyr følgende leveringsalternativer:

Bedrifstpakke

Pakken sendes til ønsket bedrift og leveres på døren. Det gjøres to leveringsforsøk på bedriftens adresse. Husk å føre opp bedriftsnavn, adresse og hvem pakken skal levers til.

Postpakke

Varene sendes til nærmeste postutleveringssted. Du blir varslet på SMS, Mail eller hentelapp når pakken har ankommet og får oppgitt et kollinummer. Du oppgir dette kollinummeret for å få utlevert pakken din. Pakken sendes som Klimanøytral Servicepakke som er en mindre miljøbelastende framsendingsmåte.

Leveringstid

Vi gjør vårt beste for å sende din bestilling så fort som mulig og da helst dagen etter at du har bestilt (på hverdager). Når vi har mottatt din bestilling sender vi deg en bekreftelse om dette til din epostadresse. I hektiske perioder må du dessverre beregne et par dagers forsinkelse. Det kan også oppstå uforutsette ting som forsinker levering.

Forsendelse (etter utlevering til Bring) skal normalt ikke ta mer enn 5 dager over hele landet.

Du vil uansett få en beskjed fra oss når din ordre er hentet av Posten som kommer til oss for å hente pakker 5 dager i uken. Siste henting er klokken 15.00 på hverdager.

Uavhentede pakker

Husk at du må hente pakken din innen 14 dager! Etter det sendes varene i retur.

For uavhentede og ikke betalte pakker vil du bli belastet med et gebyr på kr. 199,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med uavhentede pakker. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

BETALING

Betaling med faktura

Vi benytter vårt eget faktureringssystem.

Betalingsfristen er 10 dager og faktura blir sendt samme dag som varene. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge, samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Ved å velge faktura får du:

  • Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
  • Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt organisasjonsnummer.
  • Mulighet til å se varen før du betaler
  • Handle enkelt, trygt og raskt på nettet
  • Garanti/Reklamasjon

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Alle våre transaksjoner foregår i norske kroner.

Betaling med faktura

Betalingsbetingelsene er 4 dager, dagen før varene blir sendt.

GARANTI/REKLAMASJON

  • I Workwear Outlet er det viktig at Kunden er fornøyd. Derfor har vi 2 års garanti på alle produkter.
  • Dine meninger som kunde vurderes høyt, derfor ber vi deg om å kontakte oss når du får problemer med et produkt du har handlet hos oss. Når vi har mottatt din reklamasjon jobber vi for å få behandlet denne innen 14 dager.
  • Har du vært uheldig å motta en vare fra oss som det er noe feil med eller ønsker du å reklamere på en vare kjøpt hos oss?
  • Ta kontakt med oss før du sender inn varen!
  • Når du kontakter oss vil vi at du oppgir ditt ordrenummer, hvilken vare det gjelder og hva som er feil med varen.
  • Ved reklamasjon gjøres det en vurdering av oss av produktet, i noen tilfeller må vi sende reklamasjonen videre for en vurdering hos leverandøren.
  • Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder produktsjonsfeil på varen og ikke feil forårsaket av normal slitasje eller elding av produktet. En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feil oppdages. Du kan reklamere på en vare i inntil to år etter at du som kunde mottok varen.
  • Det er ikke mulig å reklamere på tvers av landegrenser!
  • Workwear Outlet reparerer ikke reklamasjonsproduktene, men gir Kunden et nytt produkt.
  • Workwear Outlet har ikke ansvar for tap i forbindelse med bruk av våre produkter, som f.eks. innhold i lommer og avfarging på andre gjenstander.
  • Behandling av reklamasjoner og eventuelle bytter av reklamasjonsprodukter gjøres per e-post: roar@workwearoutlet.no med 3 bilder av det ødelagte produktet. To nærbilder som viser fabrikasjonsfeilen/problemet med produktet og et oversikts bilde.

KJØPSBETINGELSER

NB! Vi sender kun til Norge. Du kan ikke bestille i nettbutikken om du bor i et annet land.

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for handel til næringsvirksomhet av varer over Internett. Kjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene. I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en partene.

Selger

Kontaktadresse: Olaf Helsethsvei 5 , 0694 Oslo

E-post: post@workwearoutlet.no

Telefonnummer: 909 32 555

Kjøper er den person/bedrift som foretar bestillingen.

Priser

Prisene som er oppgitt i nettbutikken er eksklusiv merverdigavgift. Workwear Outlet tar et forbehold om prisfeil i nettbutikken. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.

Ordrebekreftelse: Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Levering

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte og til det sted som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid som normalt er 3-5 arbeidsdager og senest 30 dager etter bestillingen er mottatt.

Angrerett og retur

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser.

Hvor lenge har jeg angrerett?

I henhold til angrefristloven gjelder full returrett i 14 dager.

Koster det noe å returnere?

Du betaler ingen returavgift, men står selv for returportoen. Hvis returen skyldes feil fra oss, eller feil ved vare, betaler vi for returportoen.

Hva gjør jeg når jeg skal returnere?

Gi beskjed til vår kundeservice på telefon 90932555 eller på mail roar@bestpoint.no om at du ønsker å sende noe i retur. Du vil da få instruks om hvordan returen skal sendes.

Hva er normal prossedyre?

Etter at du har gitt beskjed om retur sender vi deg en returetikett. Det er viktig at du legger ved ordrenummer og kundeopplysning slik at vi kan koble returen mot din bestilling. Du vil senest innen 48 timer motta en Epost når returen er ferdig behandlet.

 

Hvis du valgte faktura:

1: Du ringer kundeservice på tlf: 90932555

2: Du vil da enten motta en kreditnota og betaler differansen mellom faktura du mottok når du kjøpte varen og kreditnotaen du mottar etter at returen er behandlet. Hvis varene blir byttet betaler du den opprinnelige fakturaen.

Cookies

Vår Internettbutikk inneholder såkalte cookies. I følge loven om elektronisk kommunikasjon, som trådde i kraft den 25. juli 2003, skal alle som besøker et websted med cookies få informasjon om det. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder.

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan parene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Workwear Outlet vil følge vedtak Forbrukertvistutvalget fatter. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.